maandag 24 oktober 2011

De cache-pot van de dag!

Mama's, leer naaien in enkele lessen!
Je kan met minimum 3 en maximum 6 liefhebbers komen naaien in Atelier PRISMAMA. 
Bepaal zelf je avonden.
Als gevorderde krijg je deze cache-pot-zak in 2 avonden van 3 u klaar.
Beginnelingen leer ik eerst met de machine omgaan, in een extra les.
Breng een oude zak of ander stevig materiaal mee en wat voering naar keuze.
Of kies bij mij een leuk stofje.

Werkwijze en resultaat:
1) Uit een oude PP-zak (any lelijke gb- of libelle-tas is goed) snijd ik een rechthoek
2) Ik naai er een stevige bodem in, in dit geval van een Afrikaanse 'gele' (een headwrap van krakend stof)
3) Dan naai ik er (binnenstebuiten gedraaid) een contrasterende, gladde binnenhoes in en werk de bovenkant af met een leuke bies.
4) Klaar! Er kan vanalles in, ik vind zo een zak heel handig om bijv. mee in de auto te nemen: voor badgerief, knutselmateriaal, boeken... enfin, alle losse spullen waar je kijk op wil hebben.
5) Ook handig als 'showelement'
6) Of als cache-pot, om je schoonmoeders' vaas te verbergen...
IEDEREEN KAN DIT LEREN IN 2 NAAILESSEN!



Dus, samengevat:

WAT:  'cache-pot-zak' van stevig materiaal
WIE:
groepje van min. 3 en max. 6 personen
WANNEER:
zelf te bepalen (liefst na 19u)
PRIJS:
15€ /avond van 3 u.

WAAR:
Atelier PRISMAMA, Turnhoutsebaan 170, 2100 Deurne (tram 10 stopt vlakbij)


CONCEPT: Ik gooi niet graag iets weg dat arbeidsintensief of industrieel vervaardigd is, schadelijk voor het milieu is en waarvan er nog elementen bruikbaar zijn. Verwoed zoek ik dan naar een alternatief gebruik: recycleren en herwerken tot er een nieuw concept ontstaat. Het ontwerp en de uitvoering kunnen heel eenvoudig zijn. Ik verbind er ook een persoonlijke anekdote aan. In dit geval kreeg ik het niet over mijn hart die lelijke, onpraktische, gratis maar kapotte strandzak weg te gooien. Zo een 10 à 15 jaar geleden heb ik hem (op mijn vorige job) afgeluisd van iemand die bij Libelle werkte. Ik weet nog dat het toen een HOT ITEM was. Nu is hij dus GELUKKIG KAPOT.
Het idee voor een ronde zak broeide allang onder mijn hersenpan, en mijn liefde voor stoffencombinaties kon ik koppelen aan de afwerking van die zak.
Doe mee, je vindt vast en zeker nog ergens een oude waszak, legerjas, plastic tafelkleed... In mijn naairuimte vind je extra stoffen en linten om de boven- en binnenkant verfijnd mee af te werken.


Liefs & welkom,

Jullie Prismama

Geen opmerkingen:

Een reactie posten